Formuleringsfunderingar

Det skrivna ordets tyngd har jag svårt att skoja bort.
När det du förmedlat finns på pränt går det inte att ta tillbaka.
Du kan förstås inte heller ta tillbaka det du har sagt, men det som är skrivet är tyngre.
Ett mail med irriterad underton tar mycket hårdare än en rak utskällning.
Sådär pågår det i mitt huvud just nu.
Tror att det kokar lite extra eftersom jag har ett visst mått av flow med en ny bokidé.
Jag vrider och vänder.
Jag raderar och börjar om.
Men när jag väl känner mig tillräckligt nöjd med en mening eller ett stycke är det en go känsla.
Det här bokprojektet tar mycket längre tid än det förra.
Då var det terapeutiskt till stor del.
Då skrev jag snabbt.
Kanske onödigt snabbt, men jag trodde att det var den enda vägen att gå.
Nu tror jag rakt diametralt åt andra hållet.
Det är okej att det tar tid och jag inbillar mig att resultatet blir mycket bättre.
Målet är 180 sidor underhållning där säcken knyts ihop snyggare än snyggt i sista kapitlet.
Jag har kommit en dryg tiondel längs vägen.
Långt kvar som synes, men med avsaknad av tidspress känns det blott och bart behagligt.
 
"Du dansar genom nätterna, jag hör ditt skratt ända hit"
Katt i fönstret - Ulf Lundell