Från svårt till enkelt

Vi har alla våra uttryck som vi har en stor faiblesse för.
Ett av mina är "Det är inte svårare än såhär".
Det dyker upp så fort jag njuter av en upplevelse.
 
* En textrad av Ulf Lundell, Lars Winnerbäck eller Bob Dylan.
* För att inte tala om alla de gånger jag har fastnat framför en tavla av Vincent van Gogh.
* Och när den där perfekta djupledsbollen når sin mottagare i e x a k t rätt ögonblick då ackompanjerar jag "Det är inte svårare än såhär" med ett skratt sprunget ur hjärtat. 
* Rockpopband som river av en låt på 2,12 och får med allt. Ljuvligt.
* Den italienska matlagningen där man inte krånglar till det; tagliolini med olivolja och rikligt med riven tryffel.
* Suzanne Reuters tajming i replikleveransögonblicket.
 
Listan kan göras lång, men det räcker såhär.
Och det läckraste är att det är exakt så svårt som jag säger att det inte är.
Det är bara så att vissa har det, andra inte.