Älskar att smida planer

Hammarbys inledning på Allsvenskan är overkligt underbar, det vankas finaler i EL och CL inom hyggligt kort och efter det kommer det ett VM som på förhand känns som det mest intressanta sedan mästerskapet i Tyskland 2006. Allt detta till trots är mitt huvud fullt av planering inför att bege mig till Tyskland eller England i höst. Att jag skriver Tyskland först är ingen slump, det känns som 70 – 30 i den riktningen.

 

Det är ingen nyhet att jag har en restarm som ständigt skriker efter påfyllning och en lika välkänd sanning är att jag vill pricka av arenor och lag. Och när det dessutom bor en organisatör och logistiker i mig är det fullständigt rimligt att jag går en egen väg genom att börja skissa. Detta utan att årets upplagor av de europeiska ligorna ens är färdigspelade.

 

Skissandet består för närvarande av att hitta bra hotell till ett överkomligt pris, väga för- och nackdelar i förhållande till tågstationer, sevärdheter, krogar av allehanda slag samt förstås hur jag smartast tar mig till arenorna. Jag går igång totalt på den här typen av uppgift och förlorar tidsuppfattningen tämligen omgående. Undrar just vilka demoner jag håller på avstånd när jag kliver in i den här typen av sinnesstämning? Nåväl, det är egentligen skit samma eftersom jag lever efter devisen att man ska göra det man mår bra av.

 

Det skapas Excelark, det vrids och vänds och jag har till och med börjat kolla vilka flygbolag som har direktflyg till de städer som för närvarande är top of mind. Samt givetvis hur smidigt det är att ta sig med tåg eftersom jag vill få till en helg med minst två, gärna tre, matcher.

 

Lovar att återkomma i ämnet när skisstadiet är passerat och verkligheten så sakteliga har börjat ta över.

 

När det gäller nyss nämnda VM har jag en plan på att försöka uppdatera bloggen ungefär var tredje dag under den dryga månad som turneringen pågår. En mix av korta och längre reflektioner där fokus med största sannolikhet kommer att ligga på Sverige så länge vi är med. Hur det verkligen blir när allt har rullat igång återstår att se, men som jag skrev inledningsvis känns den här upplagan av VM roligare än på länge även om jag förstås gärna sett ett annat värdland än Ryssland.

 

”Man ska inte rymma, men jag menar vad fan, det har gått träbock i tillvarons golv”

Taxi – Ulf Lundell