Lag och arenor i Europa

Det ska sägas med en gång; jag ska verkligen vara nöjd med de resor jag har gjort i fotbollens namn. Resor där jag har prickat av arenor och lag med någon sorts systematism. Men som den strävande människa jag är känns det ibland som att jag inte har gjort så mycket och att jag absolut inte kommer att hinna beta av min bruttolista innan jag dör. Dock, en bruttolista är en bruttolista och man får ta den för vad den är. Och när jag går igenom var jag har varit och vilka lag jag har sett ska jag definitivt vara nöjd. Särskilt när jag tittar på vilka 16 lag som kommer att spela kvartsfinal i CL och EL i början av april.
 
Följande lag har jag sett på hemmaplan: Roma, Juventus, Barcelona, Real Madrid, Liverpool, Manchester City, Sevilla, Atletico Madrid, Sporting Lissabon, Lazio, Leipzig och Marseille. Bayern München och Arsenal har jag sett på bortaplan. De enda två lagen som jag ännu inte har sett på plats är CSKA Moskva och Salzburg. Objektivt sett ska jag verkligen vara nöjd, jag ska bara stänga igen och kämpa vidare för att fylla på listan med lag och arenor.
 
Arenor som står på tur: Old Trafford, St James' Park, Stamford Bridge, Wembley, Johan Cruyff Arena, Estadio da Luz, Estadio Dragao, San Mames och Alianz Arena. Följande lag prioriteras av en eller annan anledning: Ajax, Benfica, Porto, Newcastle, Swansea, Fulham, Saint Etienne, Palermo och Real Betis.
 
Om bloggen finns kvar i höst hoppas jag kunna förmedla att några arenor och lag är förpassade från bruttolistan till verklighetslistan.
 
Sverige - Chile på lördag.
Mest nyfiken är jag på hur mycket speltid Ken Sema får och vilken målvakt Janne Andersson väljer. Det sistnämnda kanske inte har så stor betydelse eftersom Robin Olsen lär var frisk och fräsch när VM börjar, men ändå. När det gäller Sema visade han under Östersunds EL-äventyr att han verkligen är internationell i sin spelstil, vilket förstås är precis vad Sverige vad behöver för att inte bara vara ett starkt lag defensivt.
 
"Ge mig nånting mot rastlösheten, vad som helst"
Vem som helst blues - Lars Winnerbäck