Tre korta reflektioner

1) Livet är orättvist. Det är ingen nyhet. Tvärtom. Precis som många andra människor har jag konstaterat det väldigt många gånger, och för det mesta också kunnat hantera det. Dock, de gånger jag är ute och springer och möter någon i rullstol blir livets orättvisa väldigt svår att ta. Det hände senast igår. Skönt löpväder. Det flöt på bra och när jag hade cirka en kilometer kvar mötte jag en kvinna som satt i rullstol och som dessutom bara hade ett ben. Jag försökte mig på ett leende, hon log tillbaka och det var egentligen inget mer med det. Inte mer än att livet är fruktansvärt orättvist och att min tacksamhet över att kunna röra mig fritt knappt visste några gränser.
 
2) Även om jag på något väldigt tveksamt sätt kan förstå att det lockar att ta på sig sandaler när vårvärmen anländer förstår jag absolut inte hur man ens kan få för sig att bära strumpor till detta skodon. Begriper det ungefär lika lite som att så många verkar ha oöverstigliga problem med att säga tack. Eller varför inte att någon ens överväger att rösta på SD.  
 
3) Ikväll besöker jag Guldfågeln Arena i Kalmar för första gången. Ska titta på Kalmar FF mot Östersund FK med en kund och det jag undrar mest över är förstås hur ÖFK:s spelare reagerar på det som hände deras ordförande Daniel Kindberg igår. Förmodligen är det inte helt lätt att bara koncentrera sig på matchen, särskilt inte med tanke på hur nära han verkar vara laget och därmed spelarna. Vad som kommer ut av detta och hur mycket ÖFK är inblandat visar sig, men onekligen är det många fotbollsjournalister som under lång tid varit något på spåren. Som det heter; ingen rök utan eld.
 
"Jag har varit i templet där månglarna står, dom sa allt är till salu, jag sa kom älskling vi går"
Mareld - Lars Winnerbäck 
Åsa

Tillåt mig att förklara punkt två ur min synvinkel eftersom jag är en av dessa som ständigt häcklas för detta på allehanda medier. Jag har hittills inte lyckats hitta några skor jag kan ha på mig utan strumpor utan att få skoskav. Inget. Inte små lätta tygskor, inte tofflor, inte sandaler. Men trots detta vill faktiskt även jag få lov att ha luftigare skor på sommaren. Så därför, trots att det verkar plåga ohyggligt många människor, har jag strumpor i sandaler.

Erik Dahlberg

Åsa! Det är som det är. Dock, strumpor i sandaler är fult. Tyvärr.

Åsa

Må så vara. :-) Men du skrev att du inte kunde förstå varför man ens kunde få för sig att ha det. Nu vet du. (varför jag får för mig)