Onsdag vecka 48

Om 32 dagar presenterar jag min, högst subjektiva, årskrönika.
20, plus minus två, mixade kategorier.
Högt och lågt.
Vissa kategorier är favoriter i repris.
Andra helt nya.
Håll utkik!
 
För övrigt är det djupgrått, regnigt och allt andas verkligen november.
Sådana här dagar handlar det om att hålla de dystra tankarna ifrån sig.
Det är inte lätt, men jag kämpar.
 
De flesta som har en podd verkar besvärade när de rabblar sponsorer.
Förstår dem mer än väl.
 
På tal om poddar; Offsides podcast är alltid lyssningsvärd.
I alla fall för dig där fotbollen finns nära hjärtat.
 
Det måste gå att lära sig när "tack vare" passar bättre än "på grund av".
Och tvärtom givetvis.
 
Fotbollslivet rullar på.
- Lottning av VM på fredag.
- Alldeles oavsett vilka tre länder Sverige får är en sak klar; i ett VM existerar inget enkelt motstånd.
- Sista omgången av CL tisdag och onsdag nästa vecka. Forza Roma!
- Den svenska varianten av silly season börjar så smått ta fart.
- Mest intressant just nu är var Olof Mellberg tar vägen.
- Snart prickar jag av ännu en arena på min to-do-list. Återkommer i ärendet.
- Benevento i Serie A har noll (0) poäng efter 14 matcher. På något sätt helt obegripligt.
- Funderar faktiskt fortfarande en hel del på att Insigne blev kvar på bänken.
- Victor Nilsson Lindelöf visar att han duger även i PL. Måste kännas väldigt skönt för honom.
 
Jennifer Wegerups text i Resumé är så stark och så läsvärd. 
För mig är det den hittills bästa i den solkiga och smutsiga #metoo-soppan som formligen sköljer över oss.
 
Lästips: "Den svavelgula himlen" - Kjell Westö.
Språket, drivet, igenkännandet och förmågan att porträttera människor fängslar mig enormt.
Vissa skriver böcker.
Andra är författare.
Kjell Westö är författare.
 
Mitt eget bokprojekt går sakta framåt.
Och för att bringa klarhet; jag är ingen författare.
 
"Ändå vill jag det som inte finns"
Du tog mig - Ulf Lundell