Alexander Isaks klubbval gladde mig

Egentligen spelar det ingen som helst roll.
Alexander Isak hade kunnat välja Real Madrid, Milan, Liverpool eller PSG.
Det hade varit superintressant alldeles oavsett.
Men när jag igår fick veta att han valt Dortmund log jag.
Av flera skäl.
En läckrare fotbollsupplevelse som åskådare har i alla fall inte jag upplevt.
Och att ens försöka förstå känslan av att spela inför "den gula väggen" låter sig inte göras.
Alexander Isaks chans att få spela redan i vår är större i Dortmund än i Real Madrid.
Även om jag tror att han har tålamod vill ingen fotbollsspelare vänta.
Utåt kan man kanske ge sken av att det är okej, att min tid kommer.
Hur det egentligen känns, längst där inne i, är en helt annan sak. 
I Alexander Isak bor det så mycket bra fotbollsspelare att jag ryser.
Flera gånger per år säger jag; "det här blir spännande att följa".
Varje gång menar jag det.
Den här gången extra mycket.
Vi är bara i början av något som har en chans att bli stort och bra.
Riktigt stort och riktigt bra.
 
"Allt jag ville göra och gjorde glatt"
Natt - Ulf Lundell