Inget felval, men...

Såhär skrev jag igår;
 
PSG - Barcelona är kvällens andra match.
Det låter intressant på förhand men jag får inte riktigt upp pulsen.
Messi, Neymar, Suarez och Cavani till trots.
Kanske visar det sig i efterhand att jag valde fel match, men då får det vara så.
 
Det var absolut inget fel på Benfica - Dortmund, tvärtom.
Men när jag såg sammandraget av PSG:s fantastiska tillintetgörande av Barcelona samt lyssnade på Niva, Kåmark och Wenström förstod jag att jag valt "fel" match. Nåväl, det är att betrakta som ett I-landsproblem. Att Barcelona ska kunna vända det här finns liksom inte och även om jag vet att det är alldeles för tidigt ser jag PSG som en rejäl outsider till att vara det ena av finallagen. Minns var ni läste det först, alldeles oavsett hur rätt eller fel jag var på det.
 
Till sist: Victor Nilsson Lindelöf gjorde än en gång en fin match för Benfica och när bildproducenten zoomade in Ryan Giggs på läktaren spann min hjärna iväg även om jag vet att Giggs lämnat Manchester United. Tiden får utvisa om hans närvaro på läktaren hade något att göra med VNL eller inte.
 
"Uppe i parken slår Sofia fem, det ljusnar över träden, det ljusnar över taken, vad ska det tjäna till att sitta här trött men vaken?"
Så mycket äldre - Ulf Lundell