Det skadar aldrig att vrida och vända innan ett beslut ska tas

Genom åren har det hänt att jag har tagit förhastade beslut, och i stället för att erkänna att det blev fel har jag bara kört på. Vägrat backa, vägrat erkänna att det blev fel, trots att jag visste hur fel det var. Backa lika med att vara svag. Oerhört korkat. De beslut jag tar i dag är generellt mycket mer genomtänkta och skulle det visa sig att jag har gjort fel är den tidigare stoltheten och sturskheten försvunnen med utandningsluften.
 
En vecka har gått sedan jag meddelade redaktör Hagström att jag tackar för mig när det gäller Supportrarnas Matchprogram. Har haft de tankarna ganska länge och därför var det inget förhastat beslut. Jag tror också att nyss nämnde redaktör skulle öppna dörren om jag lagom till att allt kickar igång nästa säsong känner att jag vill vara med ett år till. Jag skulle inte ha det minsta problem med att framföra sanningen om hur mycket jag saknar att vara en i laget som gör det bästa matchprogrammet i Sverige. Alla kategorier. Men om jag står fast vid mitt beslut att inte vara med kommer jag med stor stolthet att tänka tillbaka på fem mycket givande år och vid varje match kommer jag gladeligen att betala de 30 kronor som denna fina publikation kostar.
 
Stort tack till alla som jag mött genom åren och som oförtrutet jobbar vidare med Supportrarnas Matchprogram. Ni är alla hjältar i det ordets finaste innebörd.
 
"Det kanske blir en liten omväg men vad spelar sånt för roll"
Aldrig riktigt slut - Lars Winnerbäck