Zlatans vilja att utvecklas är imponerande!

Såg inte den engelska ligacupfinalen i söndags.
Valde Hammarby - Varberg i stället.
Förstås.
Men jag har sett målen.
Och blir än en gång löjligt imponerad av Zlatan.
Frisparken är helt mästerlig.
Nickmålet görs med en kraft som snudd på skrämmer.
Mest imponerad är jag över hur han smyger sig till nickläget.
Först är han med och bygger upp anfallet för att sedan diskret ta sig till en perfekt position.
För ett par år sedan hade han krigat sig till samma läge.
Zlatans smarthet på planen är inget nytt, men den är på något märkligt sätt ännu tydligare än tidigare.
Hans vilja att utvecklas och utvecklas och utvecklas är mer än beundransvärd.
 
Jiloan Hamad var glädjeämnet på Nya Söderstadion i söndags.
Det ser så enkelt ut när han har bollen vid sina fötter.
Han köper sig tid med sin fantastiskt fina blick för spelet och med en teknik som sticker ut.
Touchen på bollen är mjuk och len som en barnkind.
Och om det behövs finns det även kraft i tillslaget.
Som vid målet som betydde 2 - 2.
Om Jiloan Hamad får vara hel blir hans betydelse för Hammarby av det monumentala slaget.

För övrigt tycker jag att vi glömmer allt vad matchen mot Varberg heter.
Det tjatas ju om att man ska ta med sig saker från en match.
Kanske ska man det även här, men jag tror att en ctrl+alt+delete är det allra smartaste.
 
"Jag kastar stenar i mitt glashus, jag kastar pil i min kuvös och så odlar jag min rädsla, ja, jag sår ständigt nya frön"
Mannen i den vita hatten (16 år senare) - Jocke Berg