Det enda säkra är att allt förändras

Hade det här varit för 30 år sedan hade jag verkligen varit laddad för att ta mig an vinter-OS. Planerat, ringat in, spekulerat, kort sagt haft stenkoll. Här och nu är det långt ifrån så. Visst, jag kommer att titta lite men urvalsförfarandet kommer att vara noggrant på ett sätt som för 30 år sedan inte var aktuellt för fem öre. Då skulle allt ses.  
 
På ett sätt är det tråkigt att jag så totalt har smalnat av i mitt idrottsintresse, å andra sidan är jag ännu mer fascinerad och fokuserad på fotbollen. Kanske kan man med det säga att summan av alla laster är konstant och att allt i slutändan är en prioriteringsfråga.
 
Åttondelsfinaler i CL på tisdag.
I min värld är det större än väldigt mycket.
När dessutom allt inleds med att det lag jag har hållit på längst tid, Tottenham, ska bege sig till Turin för att skapa fina förutsättningar inför returen på Wembley den 7 mars är bästa platsen i soffan hemma på Söder rejält reserverad. Det känns som en fullständigt vidöppen historia, kanske en av de öppnaste åttondelarna i den här upplagan av CL. Ni som följer mig vet att jag inte tippar matcher. Det gäller även den här.
 
"Jag ska riva ner tapeten för att se vad som finns under"
Köpt en bil - Lars Winnerbäck