Tre delar på ett tåg med destination Malmö

#1
 
Aningen smärtsamt men sant, bloggandet är inte längre en lika naturlig del av livet som när jag med stor frenesi och en till synes aldrig sinande energi drev Fotbollslivet. Varför? Inget säkrare svar än att det enda säkra är att allt förändras. Såväl mina vanor, som läsarnas. Att följa bloggar har tappat mark de senaste åren, jag behöver inte gå längre än till mig själv för att inse att det verkligen förhåller sig så. Andra sociala medier är betydligt hetare och snabbare. Om jag ska lägga ner Andiamo? Nej, i alla fall inte än, men jag har det under övervägande. Hur det än är vill jag uppdatera oftare och ha en större publik. Svårare än så är det inte. Och när inget av de två målen till fullo uppfylls faller det sig ganska naturligt att hela alltet går ner i en puls där det riktiga livet saktar tynar bort.
 
#2
 
E och jag hade vår årliga fest i lördags. Trevligt som alltid. Glad för våra vänner. En samling härliga individer, både väldigt lika och väldigt olika. Helt enkelt den mix som behövs för att livet ska bli rikare. Hade ett oerhört viktigt samtal med Sofie, för övrigt den vän jag har haft längst i livet eftersom våra vägar korsades redan när vi gick på lekis för 51 år sedan. Svindlande, men sant. Vårt samtal ledde mig in på nya banor gällande mitt sätt att hantera en situation på jobbet som jag fram till i lördags varit grymt frustrerad över. Innerst inne har jag vetat allt det som Sofie så klokt och bra lade fram, men det var som att jag behövde höra det från någon som jag inte träffar oftare än ungefär en gång i kvartalet. Pusselbitarna passade helt plötsligt och klumpen i magen var ett minne blott.
 
#3
 
Det är på något sätt helt oundvikligt att inte tänka på fotboll när jag sitter på ett tåg till Malmö. Med 26 dagar kvar till den allsvenska premiären har jag förstås börjat fundera på vad vi har att väntas oss just det här året. Försvarar Malmö FF sitt guld? Kommer AIK att för första gången på väldigt länge starta bra och därmed på allvar utmana? Var står Östersund? Vad betyder det för Djurgården att Kim Källström och Magnus Eriksson har lämnat? Är IFK Göteborg bara ett historiskt storlag? Blir Dalkurd ett nytt AFC? Frågorna är som alltid många och givetvis funderar jag mest på hur Hammarbys säsong kommer att bli. Väljer att inte spekulera utifrån de träningsmatcher och de tre cupmatcher som varit. Ibland är det bättre att bara tiga, lida och vänta. I vanlig ordning kommer jag att presentera en tabell senaste lördag den 31 mars och jag ser som alltid fram emot kontringar från hugade.
 
"Det är vad jag gör, det är vad jag kan" 
Isabella - Ulf Lundell
Åsa

#1 Know the feeling
#2 Goda vänner, särskilt dem man haft länge, och deras input är ovärderlig.
#3 Välkommen till Skåne! Ser fram emot ditt tips såsmåningom.

Erik Dahlberg

Åsa! Fin, och klok, återkoppling. Som väntat. :-)