Nu kör vi!

64 matcher väntar på oss i det som är det absolut största idrottsvärlden kan erbjuda.
 
Förberedelserna är avklarade, träningsmatcher och detaljnötning likaså. Att blicka bakåt är ingen idé, nu är det framåt som gäller. Kampen för att skrapa ihop de poäng som krävs, fyra kan räcka, för att ta sig vidare till åttondelsfinal. 270 minuter står till lagens förfogande. Låter mycket. Är lite. Klichén om en bra start är aldrig viktigare än i ett gruppspel.
 
Ryssland  - Saudiarabien inleder.
I förhand låter som en tam historia, i alla fall om man jämför med Brasilien - Kroatien som inledde VM för fyra år sedan. Men ingen blir gladare än jag om premiärlagen visar mig att de kan bjuda på attraktiv fotboll och ge detta VM en flygande start.
 
Är med i två VM-tips och jag har en managerelva på Aftonbladet.
 
Det ena tipset är ett traditionellt med resultat i samtliga 48 gruppmatcher.
Det andra kan liknas vid en positiv kärnkraftverkskonstruktion. Har blivit 21:a, av knappt 200, som bäst i de fem tidigare mästerskapen som jag har deltagit i.
 
Managerelvan ser ut som följer i ett 3-4-3 system.
 
                                                           
                                                           Sommer
 
                                    Koulibaly           Hummels           Granqvist        
 
                  Willian                  Özil                  Isco                  Iniesta
 
                                    Hernandez           Mane           Müller
 
 
Avslutningsvis: igår kväll var jag på Mosebacketerrassen och tittade på det skotska bandet Glasvegas. Riktigt bra. Hey ho, let´s go, föredömligt kort; som en fotbollsmatch, och sedan gick jag hem genom mina söderkvarter. Under spelningen for det en tanke genom huvudet som jag inom kort ska lansera. En tanke om rockstjärnor kontra fotbollsditon.
 
"Right now I'm too young to know how in the future it will affect me when you go"
Daddy´s gone -  James Allen