Det är vackert när hjärtat talar

Han som klipper mig heter Robert och förutom att han är en bra frisör och en väldigt vänlig själ håller han stenhårt på Real Madrid. Varje gång jag hamnar i stolen hos honom pratar vi förstås en hel del fotboll. Så även i lördags. Då var det CL för hela slanten och när jag frågade om hans funderingar inför kvällens semifinal mot Atletico Madrid fick jag ett svar som gjorde mig oerhört glad; "Hur mycket jag än håller på Real Madrid vill jag att Juventus ska vinna hela turneringen. Det är Buffon värd". Den typen av storsinta supportar existerar inte alltför ofta och när jag möts av det tänket som Robert visade mig känner jag att det finns hopp. I alla fall tills motsats bevisas nästa gång. 
 
"We passed upon the stair, spoke of was and when"
The man who sold the world - David Bowie