Min allsvenska tabell 2017

I hotellobbyn på anrika Eggers i Göteborg gör jag min sista redigering av den allsvenska tabellen för den säsong som, äntligen, kickar igång nu på lördag. Det känns som att det här kan bli den mest intressanta säsongen på väldigt länge. Alla förutsättningar finns, och även om Allsvenskan som bekant inte är världens bästa serie rent kvalitetsmässigt är det precis som Kim Källström säger i det senaste numret av Offside; "Allsvenskan är inte perfekt, men den är vår. Det är vår serie liksom! Och det kan ingen ta ifrån oss".

 

Håll till god med min tabell.

Kontra gärna med era tabeller.

Jag är en notoriskt dålig tippare.

Ta med det i resonemanget.

 

 

1 Malmö FF

 2 AIK

 3 IFK Norrköping

 4 Östersund FK

 5 BK Häcken

 6 IFK Göteborg

 7 IF Elfsborg

 8 Djurgården IF

 9 Örebro SK

10 Hammarby IF

11 Jönköpings Södra IF

12 AFC United

13 Kalmar FF

------------------------------

14 Gif Sundsvall

------------------------------

15 Halmstad BK

16 IK Sirius

 

Åsa

Tycker ditt tips i topp ser lysande ut. 😊

Tror tyvärr du kan ha rätt angående Halmstad. Tycker om att åka på bortaresa till Halmstad plus att jag vill Ivo allt gott.

Per

Här nedan kommer min tabell, om hur jag tippar att allsvenskan 2017 slutar. Tror på en jämn serie där allt kan hända. Erik, även om du och jag inte har en enda placering på samma plats, är vi ändå i närheten av varandra. Det som skiljer mest är hur det ska gå för nykomlingarna Sirius och AFC.
1. AIK
2. MFF
3. BK Häcken
4. IFK Norrköping
5. ÖFK
6. ÖSK
7. IFK Göteborg
8.IF Elfsborg
9. DIF
10. KFF
11. IK Sirius
12. Hammarby IF
13. Jönköpings Södra
14. Halmstad BK
15. GIF Sunsvall
16. AFC Eskilstuna

Erik

Åsa! Gillar att du ömmar för före detta MFF-spelare. Fint!

Per! Tack för kontringen! Som du säger är vi nära varandra och det ska bli spännande att se vem av oss som drar det längsta strået.

Jonas

Men va f..n. Förstår inte varför ni placerar Djurgår'n i mitte av tabellen. Vi kommer ju fullkomligt dominera allsvenskan i år :-)

Erik

Jonas! Ska vi säga så? Kom gärna med en kontring.

Henrik

Kalmar så långt ned. Hmm. Var inte se riktigt starka i höstas. Och med seriens bästa spelare. Hmm

Henrik

Sedan förundras jag över min egen invändning, så här direkt efteråt. . Vad bryr jag mig om dem?

Henrik

Sedan är den hör helgen det närmaste man kan komma känslan som man hade som barn före/under julhelgen. Rakt av

Erik

Henrik! Att du bryr dig lite om Kalmar säger en hel del om hur mycket du bryr dig om fotboll i stort även om du har dina lag och dina spelare som bor närmare hjärtat. Bra liknelse med julen!