Inte det minsta förvånad

Följer Patrick Ekwall på Twitter och under gårdagen skrev han följande: "Och jag tänker på Erik Hamrén. Alla dessa rykten om tränare som ska sparkas, tränare till nya jobb. Och hans namn nämns inte ens. Någonstans".
 
För mig är det inte det minsta märkligt. Vem vill ha en tränare som är otydlig, inte har en plan B, har alldeles för ömma tår i kombination med stort ego samt sist men inte minst har svårt att hantera media? Det enkla svaret är ingen. Erik Hamrén kan förstås fotboll, vad som nu är att kunna fotboll, men den där spretigheten och avsaknaden av tydlighet gör att åtminstone jag inte har ett dugg svårt att förstå att hans tjänster inte efterfrågas. Erik Hamrén kommer givetvis att få nya tränaruppdrag, men jag tror att det kan dröja och att den klubben har en strategi och ett tänk som gör att hans personlighet inte exponeras till 100 %.
Kommer osökt in på Janne Andersson. Där pratar vi tydlighet. Överallt. Han skulle kunna vara sinnebilden för en bra pedagog alldeles oavsett vad som ska förmedlas. Det är en ren fröjd att lyssna på honom och han är så väl värd det fina första år han har haft som förbundskapten.
 
"Trött på Olssons skor och Kvarnen, trött om natten, trött på dan"
Över gränsen - Lars Winnerbäck
 
 
anneliten

Pia då? Hon är väl tydlig? Vore kul om hon fick träna herrlaget tycker jag. Efter Janne Andersson kanske :-)

Erik Dahlberg

Anneli! Förslag: vi tar det här när vi ses nästa gång. :-)