Det finns inget facit

Vet att jag är sen på det, men jag var tvungen att låta det sjunka in ordentligt; Linus Wahlqvist reaktion efter den missade straffen mot England för en knapp vecka sedan. När han i intervjun direkt efter matchen inte verkade särskilt bedrövad eller ens verkar bry sig över den klent slagna straffen blev jag riktigt irriterad. Visst, det är ingen idé att älta och gräma sig, men lite besvikelse och självrannsakan hade jag uppskattat. Dagarna har gått och jag står kvar vid samma känsla som i fredags; Linus Wahlqvist var alldeles för oberörd över sin miss. Jag har pratat med många om det, läst allt jag har kommit över och reaktionerna är förstås blandade. Och lika förstås finns det inget facit, bara reaktioner. Hoppas att Linus Wahlqvist lärt sig läxan nästa gång han lägger upp bollen på straffpunkten. Läxan om att vara mer bestämd när den högra foten träffar bollen. Utfallet av straffen borde styra reaktionen, men med Linus Wahlqvist kan man inte vara helt säker. Fortsättning lär följa.
 
"Du är stor, vill bli större, men förr var du minst, då när vintern aldrig ville bli vår"
Taxi - Ulf Lundell