Öga mot öga

Abgar Barsom, Adde Malmberg, Alexander Östlund, Amadaiya Rennie, Anders Bitén, Anders Friberg, Anders Linderoth, Andreas Andersson, Andreas Bild, Andreas Dahl, Andreas Isaksson, Ante Covic, Antti Pohja, Babis Stefanidis, Benjamin Kibebe, Billy Berntsson, Björn Runström, Björn Sundberg, Bo Hansson, Carlos Banda, Christer Fursth, Christoffer Carlsson, Claes Hellgren, Daniel Andersson (MFF & Bari), Daniel Andersson (AIK & Helsingborg), Daniel Theorin, Daniel Tjernström, Dime Jankulowski, Erik Edman, Erik Figueroa, Fredrik Ohlsson, Fredrik Torsteinbö, Fredrik Winsnes, Glenn Hysén, Henrik Appelqvist, Isac Lidberg, Jan Lundqvist, Jan Majlard, Johan Andersson, Johan Elmander, Johan Persson, Johannes Hopf, Jonas Andersson, Jonas Karlson, Jonas Stark, Karl - Oskar Fjörtoft, Karl Corneliusson, Kennedy Bakircioglu, Kjell Bergqvist, Kjell Jonevret, Kurre Hamrin, Lars Lagerbäck, Lasse Granqvist, Luke Casserly, Magnus Pehrson, Marie Göranzon, Marko Mihajlovic, Martin Åslund, Mats Jingblad, Mats Olsson, Mats Rubarth, Mattias Adelstam, Max von Schlebrügge, Michael Brundin, Michael Timisela, Mikael Andersson, Mikael Danielsson, Mikael Hellström, Mikael Hjelmberg, Mikael Rynell, Mille Olsson, Nanne Bergstrand, Niclas Alexandersson, Niklas Skoog, Niklas Strömstedt, Olle Nordin, Pablo Piñones Arce, Peppe Mazzella, Per Olsson, Peter Berggren, Peter Fröjdfeldt, Peter Holm, Peter Markstedt, Petter Andersson, Ronnie Hellström, Sanny Åslund, Sebastian Castro Tello, Sharbel Touma, Slavik Jevtushenko, Staffan Hellstrand, Stefan Batan, Stefan Rehn, Stuart Baxter, Suleyman Sleyman, Sven - Göran Eriksson, Sören Cratz, Sören Åkeby, Thom Åhlund, Thomas Hanzon, Thomas Nordahl, Tim Markström, Torbjörn Nilsson, Trym Bergman, Uno Palmström, Vadim Jevtushenko, Yksel Osmanvski och Yvonne Werner.
 
Se där, 107 personer som jag har suttit öga mot öga för en intervju i fotbollens namn. De fetmarkerade har jag dessutom haft äran att intervjua minst två gånger. 106 av dem har jag tyckt om att samtala med. Vem den "felande länken" är lämnar vi därhän. Men vill man gissa är det förstås fritt fram, och om någon levererar rätt svar lovar jag att bekräfta det. Intervjuerna har gjorts för bland annat Svensk Fotboll, FotbollGuiden, Hammarby i en rad skepnader, ett antal numera insomnade hemsidor och min förra blogg Fotbollslivet.
 
Dock, var sak har sin tid och jag tror inte att det blir några fler intervjuer för mig, om det nu inte blir så att jag drar igång en podd. Tanken på en podd snurrar ganska friskt för närvarande. Även om, och kanske just därför, jag är van att jobba själv med mitt fotbollsskrivande skulle jag gärna ha en podd ihop med någon som brinner för fotboll som jag gör och som dessutom inte har några som helst bekymmer att nörda ner sig totalt om så krävs. Vi får se vart allt tar vägen. Kanske stannar allt vid en fundering. Kanske gör jag något av poddtankarna. Håll utkik är mitt bästa tips.
 
"Jag kände hennes hand runt min arm, hon sa nå; vill du stanna här? Jag har en bil, vi åkte uppåt kusten, satt tysta flera mil"
Skyll på stjärnorna - Ulf Lundell
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anonym

Imponerande lista! Gissa vill man ju men va svårt. En MFF:are? :-)

Erik

Anonym! Tack för det! Nej, ingen MFF:are. De har skött sig. ;-)

Per

Jag gissar på Thomas Nordahl.

Henrik

Jag säger som Per. (baserad på egen erfarenhet).

Erik

Per och Henrik! Bra gissat, men inte rätt. Nordahl är lite dryg, men egentligen mest blyg och osäker. En gissning till?

Björn

Marko Mihajlovic? Eller så är det ingen som är direkt kopplad till fotbollen.

Erik

Björn! Bra försök, men nej. Och ja, kopplingen till fotbollen finns absolut!