Året var 1949

Kollegan Stefan utbrast: idag fyller Ronnie Hellström 68 år!
Född 1949 med andra ord.
Vips spann min hjärna vidare på ett antal andra som jag vet är födda det året.
 
Ulf Lundell.
Bruce Springsteen.
Phil Lynnot.
Mark Knopfler.
Tom Waits.
Billy Joel.
Carl Bildt.
Göran Persson.
 
Och efter lite Wikipediande hittade jag ett lass till värda att nämna.
 
Robert Palmer.
John Belushi.
Niki Lauda.
Ken Follet.
Larry Holmes.
Meryl Streep.
Lasse Virén.
Lasse Flinckman.
Sigourney Weaver.
Bonnie Raitt.
Richard Gere.
Peter Shilton.
Juha Mieto.
Jeff Bridges.
John Aki - Bua.
 
Tror egentligen inte att 1949 är mer speciellt än något annat år när det handlar om när framträdande personligheter är födda. Men Lundell, Springsteen, Lynnot, Streep, Weaver och Bridges har jag alltid haft ett riktigt gott öga till. Och vilken partifärg man än har är både Persson & Bildt en stor del av vår nutidshistoria. Såväl den inhemska som den utanför landsgränsen.
 
Ikväll CL igen.
Den moderna fotbollen rullar vidare.
Pengarna ska in helt enkelt.
M.C. - Monaco och Leverkusen - A.M.
Väljer mötet i Tyskland.
 
På söndag är det äntligen dags att se Hammarby för första gången den här säsongen,
Varberg i cupen.
Nyfiken som tusen på att ta del av Jakob Michelsens idéer och lagbygge.
För att inte tala om hur nyfiken jag är på hur långt framme Jiloan Hamad är.
Han var en riktig favorit under åren i Malmö FF och att få se honom i grönvit tröja känns oerhört bra.
Ny halsduk är införskaffad.
Hey ho, let´s go!
 
"Med en flicka i knät och ett glas i din hand, slapp du se när din svartklädde tjänare kom"
Lit de parade - Ulf Lundell