Låt stenarna ligga

"Ibland gråter jag bara för att tiden går".
Väldigt bra låttitel signerad Marit Bergman.
I våras kom "Molnfabriken" ut, hennes första skiva på svenska.
För ett par år sedan var hon en stor favorit men vi förlorade varandra längs vägen.
Nu har vi dock hittat varandra igen.
Kanske var det inte svårare än så att jag ville höra henne sjunga på svenska.
 
Intressant snack med vännen Patric igår om att kasta sten i glashus.
Vi var tämligen eniga om att de som ägnar sig åt detta är svåra att ta på allvar.
Exemplen var många och bristen på självinsikt var den återkommande punkten.
Driver du med andra måste du tåla att andra driver med dig.
En självklarhet för många av oss, men vissa förstår inte alls de spelreglerna.
Inte mycket att göra något åt, men sjukt tröttsamt.
Dessutom ondgjorde vi oss lite över de som säger att det ska vara högt i tak men inte lever upp till det.
De människorna gör mig så pass trött att jag alla dagar i veckan föredrar en stenkastare i världsklass. 
 
Funderar på hur Janne Anderssons första startelva kommer att se ut.
Målvakt och backlinje känns ganska klar.
Olsen.
Lustig - VNL - Granqvist - Wendt.
Mittfältet mer öppet.
Hiljemark centralt och Forsberg på den ena kanten räknar jag med.
Ser gärna Fransson bredvid Hiljemark.
Och på den andra kanten får kanske Durmaz en sista(?) chans.
Kujovic och Berg på topp.
Janne gillar Kujovic, och Bergs erfarenhet är svår att bortse från.
Känner mig dock inte stensäker över min startelva men lovar att hylla Jannes hur den än ser ut.
Allt stöd till honom och till den nysatsning som är ett faktum.
Kommer att kännas märkligt utan Isaksson, Källström och Zlatan.
Det enda säkra är att allt förändras och att framtiden är här.
 
"Jag blev noga tittad på men aldrig sedd för den jag var"
Andra elefanter  - Marit Bergman
anneliten

Oj, P brukar beskylla mig för att kasta sten i glashus...

Erik

Anneli! Hoppsan, det får ni nog gå till botten med. :-)