Så trött på dessa fega människor

Det blev fotboll framför tv:n igår och även om jag givetvis gärna varit på plats för att må gott över Hammarbys härliga derbyvinst är jag ändå glad att jag inte var där. Allt detta för att det finns människor som så uppenbarligen har problem modell monumentala.
 
Vart tar det här vägen?
Vem bär ansvaret när stök uppstår?
Vem bär ansvaret så att det inte uppstår igen? 
Vad bottnar det i?
 
Ständigt dessa frågor som åtminstone jag inte har något svar på. I alla fall inga hållbara. Dock, när det gäller vad det bottnar i vägrar jag tro att det handlar om att man blir så besviken för att ens lag inte motsvarar de förväntningar man har på dem att topplocket åker all världens väg. Så viktigt är inte något lags resultat, men det är bra att gömma sig bakom. Och skulle det vara så att det verkligen verkligen verkligen handlar om mitt lags resultat tycker jag innerligt synd om dessa människor. Då har man fastnat på ruta ett och möjligheten att ta sig vidare känns begränsad.
 
Hade tänkt skriva om helt andra saker från Nya Söderstadion, men som så många gånger förr när stök uppstår tar stöket överhanden. Vilket förstås är helt åt helvete, men samtidigt svårt att blunda för. 
 
Tre korta till sist.
 
1) Liverpool - M.U. var den sämsta PL - matchen jag har sett på väldigt länge, i alla fall sett till vilka lag som ställdes mot varandra. Mourinho ville nå 0 - 0 och lyckades. Liverpool fick aldrig igång sitt vanligtvis fina och effektiva passningsspel vilket utmynnade i ett enda stort ingenting.  
 
2) Zlatan ser loj och ointresserad ut för närvarande. Givetvis är det för tidigt att hissa varningsflagg, men jag blir inte förvånad om hans tid i Manchester blir kortare än den som står i kontraktet.
 
3) CL ikväll. Kommer att följa Leverkusen - Tottenham. Kan bli sevärt och får Eriksen & Co med sig en poäng hem till de norra delarna av London är jag mer än nöjd.
 
"Hon bodde på fel sida älven, i en nedlagd mjölkbutik, jag var hennes unge älskare från Stallbackas bilfabrik"
Little Willie John - Peter LeMarc