Grattis Bob Dylan!

Jag läser mycket, så mycket jag bara hinner.
Det mesta är av intresse även om jag har mina favoritgenrer.
Dock, riktigt djupsinnig och översmal poesi når mig inte.
Det blir för skitnödigt på något sätt.
För elitistiskt.
Det passar inte mig.
Därför känns det extra bra att årets Nobelpris i litteratur går till Bob Dylan.
Hans låttexter är som livet och berör starkt och innerligt alldeles oavsett ämne och innehåll.
Bob Dylan är stor, det går inte att blunda för, och en dag som denna är han en gigant.
För att fira ska jag inom kort spela samtliga Bob Dylanskivor som finns i min samling.
I årsordning förstås, och eftersom jag har 18 stycken lär det ta ett tag.
Men vem har bråttom?
Inte jag.
I alla fall inte en dag som denna.
 
"Do you love me, or are you just extending goodwill"?
Is your love in vain - Bob Dylan