Min längtan till Rom är konstant

Hade en mycket trevlig kundlunch tidigare idag där det framkom att min kund och hans fru åker till Rom i morgon. För första gången. Givetvis kunde jag inte låta bli att börja bubbla om den stad som, näst efter Stockholm, ligger mig närmast hjärtat. Jag bubblade så pass att han bara skrattade och sa; "när du kommer tillbaka till kontoret vill jag ha tre bra restaurangtips och lite bonusmaterial".
 
Om jag gick igång på den uppgiften?
Skoja inte.
Det är levererat, jag känner mig nöjd och jag har nästan lite fysiskt ont av längtan till Rom.
Inte fick jag mindre ont när jag insåg att E och jag precis på dagen för ett år sedan lämnade Arlanda med destination Rom för fem fina dagar.
Siktar på att vi ska hinna dit innan det är dags att göra bokslut för 2016.
En gång Rom alltid Rom.
Så är det.
 
"Också du måste skynda ikapp oss andra"
Stackars Jack - Ulf Lundell