Låt oss gå

Dagens rubrik är den raka översättningen av ordet Andiamo.
 
När jag igår skulle välja namn på min nya skapelse tog det en stund innan det satt, men när jag väl testat det i mitt huvud ett par gånger var det liksom inget snack.
 
Tankarna gick till när jag i februari 2000 träffade, och intervjuade, Svennis för första gången.
Jag var med ute på Lazios träningsanläggning och efter del ett av intervjun såg jag hela träningen. En träning som inleddes med lite teori och när det var dags att gå från ord till handling klappade Svennis i händerna och sa; "Andiamo ragazzzi". Svag som jag är för det italienska språket fastnade just den korta kärnfulla uppmaningen och det händer under stundom att jag själv använder den.
 
Tack till alla 103 som sedan igår har klivit in och kikat på mitt nya projekt.
Twitter och Instagram är fina grejer för att sprida budskap.
Det är ställt utom allt tvivel.
 
"Med rastlösheten som ett gift i mitt blod"
Hon gör mig galen - Ulf Lundell