Bara på Östermalm

Vi har alla våra förutfattade meningar om sakers tillstånd.
 
I min värld bor man på Östermalm när man har cerisrosaröda shorts, ljusblå skjorta från Ralph Lauren, mörkblå dunväst utanpå skjortan, nötta seglarskor men inga strumpor, samt håret i backslick och ett par satans dyra solglasögon som en enda stor accessoar. En sådan man/kille/pojke, vad fan vet jag, såg jag idag vid Karlaplan. Det var att bara checka av förutfattningsbingon och skyndsamt ta sig hem till prototyperna på Södermalm.
 
Om dem skriver jag en annan gång.
 
"Jag tände fyra ljus i Katarina kyrka, för att ge dig och barnen styrka"
En fri man i stan - Ulf Lundell
Anneliten

Och om han hade hund så plockar han absolut inte upp bajset efter den... Då är det alldeles säkert en Östermalmare som låtsas att han bor i Paris :-) Inga fördomar här inte...

Jag tittar väldigt noga var jag sätter fötterna när jag traskar till kontoret i alla fall.

Erik

Anneli! Vad vore vi utan våra fördomar? Knappt nåt.