3 x podd att ta till sig

Jag försökte in i det längsta att hoppa över allt vad poddar heter.
Inte för att jag inte var intresserad.
Tvärtom.
Det var tiden som inte var på min sida.
Föll dock till föga och är glad för det.
De tre som jag följer har fotbollsanknytning av större eller mindre grad
 
Måndagar är det den eminente Olof Lundh som intervjuar en fotbollspersonlighet på ett alldeles fantastiskt sätt. Olof väjer inte för det jobbiga frågorna och har vinklingar och stickspårsfrågor som jag imponeras av.
 
Onsdagar är det dags för Offsides chefredaktörer Johan Orrenius och Anders Bengtsson. Oftast alldeles briljant och trivsamt nördigt. Och varje gång känner jag starkt att jag hade kunnat vara med och tillföra och njutit av att nörda in mig som de gör. Länk till deras podd hittar du här; http://offside.podomatic.com/
 
Torsdagarna viker jag åt Sporthuset där Lasse Granqvist, Jens Fjellström och Tommy Åström har ett snack som hela tiden hittar nya vägar och som väcker tankar och funderingar. Briljant rakt av och som extra bonus har de Lovisa Giertta i en moderatorroll som passar henne helt perfekt. Länk: http://www.cmore.se/podcast
 
En annan sak de har gemensamt är att de har valt aningen märkliga signaturmelodier, men förmodligen finns det en tanke med det som jag inte har greppat. Än.
 
"Det var ingenting särskilt med oss mer än att vi var tre bröder"
Tre Bröder - Ulf Lundell