Vad är det för fel på Cristiano Ronaldo?

Hur mycket och hur länge och hur noggrant jag än försöker kommer jag aldrig att förstå mig på Cristiano Ronaldo. Vad är det för fel på killen? En av världens absolut bästa fotbollsspelare om man bara tittar på ordet fotbollsspelare utan att lägga in något annat.  Gör man däremot det, lägger in andra värderingar, ser jag en av världens absolut mest odrägliga, gnälliga, negativa, filmande och allmänt  dåligavibbarspridande när det går emot. 
 
Cristiano Ronaldo är alldeles för bra för att ha så många olater och vara så till synes totalt utan ödmjukhet. Visst, han är en vinnarskalle precis som väldigt väldigt väldigt många andra. Det ska han vara. Men därifrån till att ha det dåliga uppförande som han har när det går honom emot är steget väldigt långt. Cristiano Ronaldo lär skita fullständigt i att han är en dålig förebild för alla som ser upp till honom. Kanske saknar han intelligensen för att förstå värdet av att vara en förebild. Kanske tänker han att han inte behöver. Jag har förstås ingen aning, men det är inte desto mindre väldigt tråkigt varje gång han beter sig som ett litet barn som blivit bestulen på sin spade.
 
Och att göra som igår, när skrällen var ett faktum och krigarna från Island sett till att sno hem sin första mästerskapspoäng, gå raka vägen ut till omklädningsrummet utan att ens tacka för matchen är så bottenlöst bedrövligt agerat av Cristiano Ronaldo att jag faktiskt saknar ord. Jag har aldrig haft särskilt höga tankar om Cristiano Ronaldo och efter igår är de ännu lägre. Och vad som ska till för att dessa tankar ska upp på en anständig nivå känns ungefär lika svårt att begripa som det är att kreera en Café Macchiato på Oboypulver.
 
"Lycka till med allt, men du kommer att få leta"
Kärlekens tunga - Plura Jonsson
 
 
 
 
anneliten

Liten, odräglig pojke... Det är vad jag tänker på när jag ser Ronaldo - både i med- och motgång faktiskt. Inte liten, gullig och väluppfostrad kille. Och framför allt INTE vuxen man. Men duktig och underhållande fotbollsspelare det är han oftast. Nästan så att man måste släppa stickningen och titta ordentligt :-)

Erik

Anneli! Väl beskrivet- Även angående stickningen antar jag. :-)

Hebrik

Och han är på retur. Matcherna nät han nästintill är osynlig i spelet ökar för varje månad numera.

Erik

Henrik! Det ligger mycket i det du säger men han har det fortfarande och det stör.