Hur blev det med min puls?

Pulsen gick aldrig upp.
Det borde den kanske ha gjort med tanke på hur bleka Sverige var. Jag borde kanske ha glömt bort det jag skrivit ett par timmar innan avspark och gått igång totalt. Men det gick inte. Jag konstaterade bara att Sverige var extremt underpresterande och att vägen till en åttondelsfinal genast blev snårigare. Att Belgien föll mot Italien och är sist i gruppen är inget som förändrar min syn på gårdagen. Visst, allt kan hända och så vidare men det måste till ett smärre mirakel om Sverige ska ta de poäng som krävs. Som det känns efter igår stannar vi på en poäng. Och med en poäng är du inte en av de fyra bästa treorna.
 
Njöt av Italien.
Matchen igenom.
Känns som att Conte har ett lagbygge värt namnet.
Det finns många att lyfta fram men jag nöjer mig med Bonucci.
Defensivt fulländad och hans assist till Giaccherinis mål var formidabelt.
 
Ikväll önskar jag Lars Lagerbäck ett gigantiskt lycka till.
 
"Och det enda som hörs, och det enda som stör, och det enda som egentligen lever"
Mental Istid - Thåström
 
 
anneliten

Heja Island! Mitt lag i EM känner jag. Är inte alls missnöjd med att ha valt cirkelträning istället för TV-soffan i måndags...

Erik

Anneli! Island gjorde en fantastisk insats igår och det blir mycket spännande att följa dem under resten av EM.