Frågor och svar efter 48 matcher

Med enbart tre matcher kvar av EM 2016 vet jag inte riktigt hur jag ska ställa mig till turneringen som sådan.
Ska med hjälp av 14 frågor försöka hitta en krusning på ytan av det jag tänkt och känt.
 
 1) Har det varit underhållande att titta på? Både och.
 2) Har det varit taktisk och låst? Både och även här.
 3) Har det varit ointressant? Nej! Verkligen inte. Fotboll blir aldrig ointressant.
 4) Har det kommit fram några helt nya profiler? Inte direkt. Hade skaplig koll på de flesta som utmärkt sig.
 5) Har domarnivån varit tillfredsställande? Tveklöst! Särskilt när man får ta del av alla repriser.
 6) Var det klokt med 24 lag? Nej! Långt ifrån. Att kunna gå till semifinal på enbart kryss efter full tid säger allt.
 7) Vad talar för att man går tillbaka till 16 lag 2020? Ingenting. Jag är snarare rädd för att man utökar till 32 lag.
 8) Hur blek var den svenska insatsen? Genomskinlig, i alla fall de två hela matcher jag såg. (Irland och Italien).
 9) Vilket mål är snyggast? Hur långt är ett snöre? Skämt åsido, Payets mot Rumänien är nummer ett för mig.
10) Varför "gråter" Ronaldo så fort något går emot? Fortfarande en av de största gåtorna i fotbollsvärlden.
11) Vem var den mest nervöse straffskytten? Zaza. Hans obeslutsamhet och töntiga trippande säger allt.
12) Vilka har haft störst betydelse för sitt lag? Buffon - Chiellini - Barzagli - Bonucci. Snacka om ryggrad.
13) När kommer England att förstå att 1966 är way back? Snart hoppas jag. Men det är bara ett hopp.
14) Vilken är den största gåtan? Att Kroatien inte försökte spela ut Portugal. Det hade de klarat av. Jag lovar.
 
"De röda löven faller ner på gången där jag går, med min kaos och min jakt efter hållbara svar"
En fri man i stan - Ulf Lundell
 
Henrik

Domarinsatserna är det bästa jag någonsin sett i mästerskap. Inga horribla, ödestigera misstag alls (i alla fall inga jag minns). Aldrig hänt...

Erik

Henrik! Bra där! Och Jonas har varit mycket bra ikväll!