Tränarbonanza inför Allsvenskan 2017

Någon i det flöde jag följer på Twitter, kommer inte ihåg vem, skrev att han redan nu längtade enormt mycket efter att Allsvenskan 2017 ska rulla igång. Det handlade främst om de tränarbyten som är gjorda och vad de kommer att innebära. Jag kan inte annat än hålla med honom.
 
Börjar där hjärtat är, och det jag har hört om Jakob Michelsen handlar om att han är vass på att sätta det defensiva spelet i sina lag. Han har till och med fått smeknamnet "Mini - Mourinho" och jag antar det ska ses som ett beröm. Självfallet behöver Hammarby täta till bakåt på det sätt man gjorde när DBW fanns med i startelvan. Nästa år gör han det i IFK Göteborg och någon annan, vem vet jag inte ännu, får gå in och ta den rollen. Dock, Hammarby måste också hitta ett anfallsspel som är mer direkt. Kanske snudd på primitivt, det viktiga är att målen ramlar in på kontot och att det finns en plan B att ta till när det krisar.
 
BK Häcken har anlitat Micke Stahre.
Allt kan hända men jag är rädd för att hans defensiva tänk kommer att hämma Häcken.
 
Özcan Melkemichel till Djurgården blir inget mellanting.
Det lovar jag.
Endera blir det veritabel succé eller så skiter det sig tämligen omgående.
Han är en spännande figur och har genom åren visat resultat när det krävts.
 
Pelle Olsson till AFC var väldigt oväntat med tanke på den filosofi han har kontra den fotboll som AFC bjudit på i årets upplaga av Superettan. Jag tror att allt handlar om att den unga klubbens ledning vill ha stabilitet och trygghet för att inte ramla ur direkt. Om det är så är Pelle Olsson helt rätt man.
 
Det är ingen överdrift att säga att Magnus Pehrson kommer till ett näst intill dukat bord. Alla förutsättningar finns och det är ingen djärv gissning att Jens Fjellströms ord vägt tungt vid den här rekryteringen. För mig blir det mest intressant att se vilken typ av anfallsspel Magnus Pehrson kommer att vilja se sitt lag spela och var han ska använda Magnus Eikrem för att få ut det mesta av honom. I-landsproblem kan man också kalla det. 
 
Övriga lag, har i skrivande stund, samma tränare som det här året.
Profilstarkt med sådana som Rikard Norling och Alexander Axén.
Kan Graham Potter få ut ännu mer av Östersund?
Hur stor skillnad kommer det att bli för Kim Bergstrand att träna ett allsvenskt lag?
 
Frågorna är många och utan överdrift känns det verkligen som att Allsvenskan 2017 kan bli den absoluta mest intressanta på väldigt länge. U21-avbrottet får bli en tydlig vattendelare som lär mana till eftertanke. 
 
"Törs jag säga att vi har varandra, törs du lägga kinden i min hand"
Snart kommer änglarna att landa - Ulf Lundell