Våga tänk utanför boxen

För ett par veckor sedan blev Jens Fjellström en del av Malmö FF:s stab och med facit i hand var det ganska givet att han skulle välja just MFF. Han har förvisso ett förflutet även i Djurgården, men jag förknippar honom mycket mer med MFF än med Djurgården.
 
När jag först hörde nyheten kändes det märkligt att ingen annan klubb hann före. Jag menar, Jens Fjellströms unika mix av spelarkarriär, pedagogisk ådra, fotbollskunskaper utöver det vanliga, ett vinnande och trevligt sätt och därmed en perfekt person att skicka fram i lägen när klubbens färger ska representeras vore drömmen för vilken klubb som helst.
 
Nu har jag från mycket säkra källor fått veta att Jens aldrig blivit tillfrågad av någon annan klubb. Vad det i sin tur beror på vet jag förstås inte, men om det är så att andra klubbar varit intresserade men trott att Jens Fjellström för evigt var fast i expertkommentatorrollen och därmed inte ens frågat lär de ångra sig idag eftersom det värsta som kunde ha hänt var att de fick ett nej tack.
 
"Jag har människor runtomkring mig hela tiden men jag känner mig ensam"
Khom Loy - Lars Winnerbäck