Högt och lågt en tisdag i augusti 2016

För lite tid och för många böcker jag vill läsa.
Härligt att Babel dragit igång igen.
 
Trollflöjten på Operan igår.
Läckert att bara åka med.
 
Höst lika med nya filmer.
Trivsamt att låta biomörkret omsluta en.
 
Höst också lika med CL.
Blir många fina matcher.
Förstår att O.W. är lite nöjd med att inte behöva tänka MFF och Zlatan varje omgång.
Bredd skadar aldrig.
 
Hösten innebär också tjock manchester och ylle.
Föredrar klädstilen som gäller under de mörka årstiderna.
 
Älskar att intervjua.
Min senaste, den med Nanne förra veckan, går in på topp fem.
Är ofta nöjd med den jag intervjuar, men lika ofta kritisk mot mig själv.
Men när jag lyssnar på mitt och Nannes samtal känner jag hur bra även jag var.
Klapp på axeln.
Skönt.
På ett sätt skulle jag kunna lägga av intervjuandet här och nu.
Men så kommer det inte att bli.
Nyfikenheten driver mig vidare.
 
Fotboll förenar.
Så är det bara.
På "min" ICA jobbar tre juveler med stora fotbollshjärtan.
Två av dem är rejält grön-vita och den tredje är Romanista.
Jag är hemma där som ni förstår.
Och det roligaste med allt är att vi är långt ifrån eniga när samtalen rullar igång.
Så ska det vara även när man håller på samma lag.
Ser fram emot en kväll på lokal med dessa tre och fortsätta fotbollssurret över ett par pilsner.
Det kan bli minnesvärt.
 
Fotbollsspelare utan tatueringar är lika sällsynt som en bra Ledinlåt.
Vad är grejen med alla dessa tatueringar?
Förstår verkligen inte.
 
"Kom ut till landet där det blåser i träden, det är stjärnklart på natten och hårda sängar"
Möt mig på stationen - Lars Winnerbäck
 
 
 
anneliten

Jag gillar både sommar- och vinterkläder. Det svåra är brytpunkterna tycker jag.

Erik

Anneli! Du har onekligen en poäng där. Det är bara att jobba vidare tills vi hittar balansen.