David Boo Wiklander

Min matchprogramskollega Pernilla skrev redan igår på den förnämliga bloggen https://arstakex.wordpress.com/ om mannen i rubrikraden, men jag kan ändå inte låta bli att ge min syn på David Boo Wiklanders agerande. Det värmde något alldeles enormt att se på vilket sätt han styrde Hammarbys backlinje under segermatchen mot Kalmar FF. Med gester, med prat, med kroppsspråk och med en ledarstil som gjord för att lyfta ett lag. I ett tidevarv där jaget har en tendens att gå före laget var det en ren fröjd att studera Davids agerande. 
 
Nanne Bergstrands mod att sidsteppa Lars Saetra och Richard Magyar inför Geflematchen var ett lyckat drag och jag hoppas att Nanne lever vidare med tesen om att inte ändra på ett vinnande lag. I alla fall inte en backlinje.
 
Att jag sedan saknar en hel del i det offensiva spelet lämnar jag därhän.
Vi vann.
Det var det viktiga.
Vi fick lite andrum.
Också viktigt.
 
"Hon kör sin röda MG genom vildhavre och vallmo och det dammar som om fälten brann"
Danielas hus - Ulf Lundell